Digi-Doener
De Digi-doener is een wekelijkse nieuwe les met digitale doe-dingen. Zoals een hologram op je telefoon toveren. Over zelfrijdende auto’s of blockchain. Of een coole vlog maken samen met Furtjuh. Of met origami iets vouwen, zoals NASA doet om dingen zo klein mogelijk de ruimte in te sturen. Gratis in je mailbox. Handig toch?
Schrijf je gratis in en ontvang elke vrijdag de nieuwste Digi-doenerles in je mailbox
Vind hier de verzameling Digi-doenerlessen zonder inschrijven: voor PO en voor VO.
Deelgebied: digitale geletterdheid in combinatie met (kern)vakken
Doelgroep: groep 1 t/m 8 basisschool en klas 1 en 2 middelbare school
Maker: Stichting FutureNL
- Elke les is kant-en-klaar met docentenhandleiding, digi-slides en lesbrief.
- Voor te bereiden in max. 15 minuten.
- Gekoppeld aan de leerlijn, kernvakken en 21st century skills.
- Gemaakt door leerkrachten/docenten.
- 9 van de 10 keer geen hardware nodig.
- Verbinding met beroepen & arbeidsmarkt.
- Met 1 klik op je scherm.
- Toffe filmpjes.
- Per slide een handige instructie.
Meer informatie over FutureNL
Stichting FutureNL gelooft dat alle Nederlandse leerlingen nu digitale vaardigheden moeten ontwikkelen door vanzelfsprekende interactie met technologie om later maximaal in een digitale wereld te kunnen functioneren. Stichting FutureNL draagt op een onafhankelijke manier bij aan technologie in het Nederlandse onderwijs.
Stichting FutureNL ziet een kloof tussen de digitale ontwikkeling van Nederlandse leerlingen en de (toekomstige) vraag vanuit de maatschappij naar passende digitale vaardigheden. Als kenniseconomie is het van cruciaal belang dat Nederlandse leerlingen digital skills ontwikkelen om de (toekomstige) wereld te kunnen begrijpen en maken.
Stichting FutureNL wil iedere leerling in het Nederlandse onderwijs laten kennis maken met technologie. Hiervoor ontwikkelt de stichting leerlijnen en lesmaterialen en worden gratis CodeUren aangeboden. Stichting FutureNL werkt samen met scholen, overheden, universiteiten en bedrijfsleven om de doelstelling te bereiken.