Drieluik bètadidactiek: formatief toetsen, differentiëren en activerende didactiek

Binnen vier uur tijd praktische handvatten over activerende didactiek, formatief toetsen en differentiëren, kan dat? Jazeker. In deze bèta-brede bijeenkomst nemen drie experts je mee in deze thema’s en voorzien ze je van praktisch materiaal dat je de volgende dag gelijk kunt inzetten.

 

De bijeenkomst bestaat uit drie workshops:

 

 

Doel & Resultaat

Je gaat naar huis met veel praktische handvatten en materialen die je de volgende dag direct kunt inzetten in de les.

 

 

Wim Sonneveld heeft in Delft Technische Natuurkunde gestudeerd. Hij is vakdidacticus natuurkunde en begeleider van stagiairs sinds 2000 en al meer dan 40 jaar leraar natuurkunde. Hij heeft in de commissie gezeten die het nieuwe eindexamenprogramma voor natuurkunde heeft vastgesteld.

 

Martin Bruggink is vakdidacticus informatica bij de lerarenopleiding van Delft. Martin geeft onder meer het vak Didactische Vaardigheden en is auteur van het boek ‘Activerende Werkvormen voor Bètadocenten’.

 

Fred Janssen is hoogleraar Didactiek van de Natuurwetenschappen bij de Universiteit Leiden. Hij heeft onder meer onderzoek gedaan naar (het vormgeven van) differentiatie in de klas en is mede-auteur van het boek ‘uitdagend gedifferentieerd vakonderwijs’.

 

Datum & Tijd

Maandag 14 oktober 2019

16:00 – 20:00 (met diner)

 

 


Kosten

Voor leden van het Onderwijsnetwerk Zuid-Holland (Bètasteunpunt Zuid-Holland en het Regionaal Steunpunt Leiden) zijn er geen kosten verbonden aan deelname. Voor docenten van niet-lidscholen worden er kosten van €300,- per bijeenkomst in rekening gebracht. Bij aanmelding wordt u gevraagd om uw organisatie of school. De factuur van het cursusgeld gaat automatisch richting het door u opgegeven school- of organisatieadres.


Aanmelden en meer informatie