College gamification
Gamification is een relatief nieuwe ontwikkeling in het onderwijs waarbij spelelementen worden toegepast om je lessen leuker en effectiever te maken. Leerlingen raken door het spelen meer gemotiveerd hun lesstof door te werken en docenten hebben door goed kijken en luisteren tijdens het spel de kans om misconcepten vroegtijdig op te sporen en te behandelen.
Doel & resultaat
Gerben Bakker zal de principes van gamification toelichten en daarnaast praktische werkvormen bieden die direct inzetbaar zijn in de klas. Gerben zal ingaan op de mogelijkheden en beperkingen van gamification.
Datum en tijd
Dinsdag 12 maart 2019, van 10.45 – 12.30 uur
Kosten
Voor leden van het Bètasteunpunt Zuid-Holland en het Regionaal Steunpunt Leiden zijn er geen kosten verbonden aan deelname. Voor docenten van niet-lidscholen worden er kosten van €125,- in rekening gebracht. Bij aanmelding wordt u gevraagd om uw organisatie of school. De factuur van het cursusgeld gaat automatisch richting het door u opgegeven school- of organisatieadres. Deelnemers ontvangen aan het einde een certificaat als bewijs van deelname.